Unod már a végeláthatatlan válságot?
Az elmúlt pár évben úgy tűnik egyik válságból a másikba megyünk. Csöbörből vödörbe, mondhatni. Persze vannak vállalkozások, amelyek már COVID előtt is szenvedtek, es vannak melyek azóta is növekednek.
Vajon, mi teszi képessé a céget arra, hogy felülkerekedjen akár a környezet adta, akar saját maga kihívásain?
A kínai szimbólum a válságra ugyanaz, mint a lehetőségre. Mondhatni minden éremnek két oldala van, te döntöd el, melyiket nézed, vagy a szerencsére bízod, és feldobod.
A magyar válság szó is a válik, választ szavakból származik, a görög eredetű krízis mintájára. Válságban dől el, hogy túlélünk vagy sem. Persze, egy igazán sikeres cég nem így gondolkodik. Nem arra vár, hogy a természetes szelekció döntsön a sorsáról.
A sikeres cégek sokkal inkább úgy gondolkodnak, hogy válságban ők döntik el, hogy merre tovább – kihagyva a képletből a lenni vagy nem lenni kérdését.
Sokkal inkább győztes gondolkodás, nem gondolod?
Ez a fajta gondolkodás megkövetel némi éberséget:
- tudnunk kell hol is vagyunk,
- merre tartunk,
- milyen sebességgel,
- milyen az út minősége,
- és mire képes a járművünk.
A jó sofőr példáját jól lehet alkalmazni egy cég vezetésére is.
Nem attól lesz valaki jó sofőr, hogy türelmes, minden szabályt makulátlanul és megkérdőjelezhetetlenül betart, és két kézzel fogja a kormányt. Lehet ezt tanítják az autós suliban, de ott nem jó sofőröket képeznek, hanem engedelmeseket.
Egy jó sofőr nem csak akkor néz a visszapillantó tükörbe, amikor éppen szüksége van rá, ahogy azt tanítják. A jó sofőr rendszeresen fürkészi a környezetét, elől, hátul, jobbra, balra, hogy ha esetleg szorult helyzetbe kerül, gond nélkül tudjon sávot vagy irányt váltani.
Sokaknak kívülről ezek a sofőrök veszélyesek. Az igazság ellenben az, hogy ezek a sofőrök kicsit sem veszélyesek, viszont nagyon hatékonyak. Nyilván, ha valaki csak vakmerően szlalomozik a sávok között, anélkül hogy tudná mi van körülötte, az veszélyes volna, ezért a kulcs az éberség.
Kulcs az éberség
Éppúgy a cégvezetésben is a kulcs az éberség, hogy tudjuk hol vagyunk, mi van körülöttünk, milyen erőforrásaink vannak, és mit tudunk kihozni a cégünkből minden adott pillanatban.
Ha ezzel tisztában vagyunk, a válság tényleg csak egy döntés lesz, hiszen Gyorsreagálású cégünk lesz, így arra mehetünk, amerre mi akarunk és nem arra, amerre terelnek.
Vannak, akik azon panaszkodnak, hogy már megint dugó van,
mások még a dugóban is eladnak a szomszédos sofőröknek, utasoknak.
Ha az üzletben beáll a dugó, és mindenki türelmesen csak vár, akkor hamarosan senkinek nem lesz se munkája, se pénze.
Inkább legyen Gyorsreagálású céged.
Gyorsreagálású cég tréning
Készítsd fel céged rá, hogy kiállja a váratlan buktatókat és nyugodt időben nagy sebességgel süvítsen előre.